Marszałek Województwa Lubuskiego zaprasza organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 pkt 1), 2), 4) ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do zgłaszania kandydatów na członków Rady Działalności Pożytku Publicznego Województwa Lubuskiego na IV kadencję.
Zasady zgłaszania kandydatów do Rady Działalności Pożytku Publicznego Województwa Lubuskiego określa uchwała nr 43/655/19 Zarządu Województwa Lubuskiego z dnia 9 lipca 2019 r. zmieniająca uchwałę w sprawie określenia trybu powoływania oraz organizacji i trybu działania Rady Działalności Pożytku Publicznego Województwa Lubuskiego.
Termin i warunki przesyłania zgłoszeń:
- Zgłoszenia kandydatów do Rady dokonują organizacje/podmioty prowadzące działalność na terenie województwa lubuskiego na podstawie formularza zgłoszeniowego na członka Rady Działalności Pożytku Publicznego Województwa Lubuskiego.
- Każda organizacja/podmiot działająca/-y na terenie województwa lubuskiego może dokonać zgłoszenia maksymalnie dwóch kandydatów.
- Do zgłoszenia kandydata należy dołączyć:
- imienne rekomendacje dla kandydata pochodzące od co najmniej 3 innych organizacji/podmiotów (z wyłączeniem podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 pkt 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie) lub jednego związku stowarzyszeń prowadzących działalność na terenie województwa lubuskiego,
- w przypadku terenowych oddziałów organizacji pozarządowych nieposiadających osobowości prawnej zgodę głównej (macierzystej) organizacji pozarządowej podpisaną przez osoby uprawnione.
- Rekomendacje mają charakter obligatoryjny.
- Kandydatów na członków Rady można zgłaszać do dnia 16 lipca 2019 r. w wersji elektronicznej na adres: rada.pozytku@lubuskie.pl .
- Zgłoszenie kandydata następuje poprzez przesłanie wypełnionego i zeskanowanego formularza zgłoszeniowego wraz z wymaganymi załącznikami.
- Zgłoszenia złożone po terminie, zgłoszenia nieczytelne lub złożone w niewłaściwej formie nie będą rozpatrywane.
W przypadku stwierdzenia błędów lub braku jednego lub więcej elementów zgłoszenia, wnioskodawca ma 3 dni od daty wysłania powiadomienia do usunięcia błędów lub uzupełnienie braków. Powiadomienie jest wysyłane na adres e-mail poczty elektronicznej, z której przesłano zgłoszenie kandydata. - Nie usunięcie błędów lub braków powoduje pozostawienie zgłoszenia bez rozpatrzenia.
- Wyłonienie kandydatów spośród organizacji/podmiotów do Rady odbywa się w oparciu o zasady:
- reprezentatywności – rozumianej jako, wyłonienie kandydatów reprezentujących interesy społeczeństwa z całego obszaru województwa lubuskiego,
- autorytetu – rozumianego jako powszechne uznanie dla doświadczenia i zasług kandydata,
- fachowości – rozumianej jako posiadanie wiedzy eksperckiej przez kandydata.
- Kandydat zgłoszony na członka Rady powinien spełnić łącznie następujące warunki:
- zostać zgłoszony przez podmiot uprawniony,
- być osobą pełnoletnią,
- wyrazić zgodę na kandydowanie na formularzu,
- uzyskać 3 imienne rekomendacje na kandydowanie do Rady,
- korzystać z pełni praw publicznych i nie być karanym za przestępstwo popełnione umyślnie,
- po zapoznaniu się z klauzulą informacyjną wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1), zwanym dalej RODO.
Po zakończeniu procesu weryfikacji dokumentów dokonanej przez pracowników komórki organizacyjnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze odpowiedzialnej za powołanie Rady i przygotowaniu listy zgłoszonych kandydatów, Marszałek Województwa Lubuskiego powoła w skład Rady osoby zgłoszone przez organizacje/podmioty działające na terenie województwa lubuskiego.